Hannah i Paris

Sista onsdagen, första avskedet

Publicerad 2014-12-18 00:57:00 i Godbitar i Paris, Lite allt möjligt,

Sista onsdagen i Paris… det är så sorgligt när man börjar tänka i de banorna, och inser att det är sista gången man gör allt och ser allt här. Självklart lär jag komma tillbaka någon gång, men då det varit ens hemstad i nästan fyra månader så blir det lite jobbigt att åka härifrån. Hur som helst. Imorse mötte jag upp Sabrina och besökte Katakomberna. Det är gruvgångar från romartiden där de staplat skelett från begravningsplatser på 1800-talet. Det var både läskigt, jobbigt och coolt att se, och vi hade turen att få en privat guidad tur av en vakt som jobbade där. Efteråt blev det en sista lunch tillsammans innan jag åkte till skolan för att skriva min sista tenta. Det är så skönt att allt är klart för den här terminen! Nu håller jag bara tummarna för att jag blir godkänd på alla test. Dagen avslutades med ett gäng tjejer för en riktigt mysig kväll. Det blev vinprovning och massa mat, och ett första hejdå.. som jag kommer sakna alla människor jag träffat här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Hannah Bylund

Min profilbild

Paristocat är min blogg det. Eller det jag kommer att vara, en katt i Paris. Nästan i alla fall. Jag kommer att vara en student i Frankrike, och det ska jag dela med mig av i bloggen. Bienvenue!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela